شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

پزشكي

اضطراب هاي خفيف و شديد در كودكان

۱ بازديد

 ۱- اضطراب فراگير و منتشر شده: كودكي كه اين نوع اضطراب را دارد، دائم نگران است و هنگامي كه با چالش مواجه مي شوند انتظار عواقب منفي تري براي خودشان دارند، مثلا با ديدن مرگ يكي از اقوام مدام نگران است كه والدينش هم بميرند.

۲- اختلال هراس خاص: يكي ديگر از انواع اختلال است كه باعث مي شود كودك از مواجهه با موقعيت يا شي ترسناك اجتناب كند. اختلال هراس اجتماعي در دوران كودكي و اوايل دوران جواني زياد ديده مي شود. در اين اختلال كودك از صحبت در جمع اجتناب مي كند، لزرش صدا دارد و از محيط هاي اجتماعي دوري مي كند.

۳- اختلال وسواس فكري و عملي: افكار ، يا تصوراتي كه دائم و عود كننده در ذهن كودك ايجاد مي شود و رنج و عذاب شديدي را براي او ايجاد مي كند . اين افكار و تصورات لزوما به دليل مشكلات واقعي كودك نيستند و گاهي از زندگي شخصي او فاصله دارند . كودك سعي مي كند اين افكار را يا سركوب كند و يا با انجام دادن يك عمل تكراري خنثي كند . مثلا هميشه فكر مي كند دست هايش كثيف شده و روزي بيست بار دست هايش را ميشويد .

۴- اختلال استرس پس از سانحه: كودكي كه يك رويداد آسيب زا و تهديد كننده را تجربه كرده است مانند بودن در تصادف، قرار گرفتن در موقعيت زلزله و بلاياي طبيعي، سوء استفاده هاي جنسي، دزديده شدن، گم شدن، حال كودك بعد از آن اتفاق واكنش هاي ترس و درماندگي و حملات وحشت زدگي را تجربه مي كند. هر چيزي كه كودك را به ياد آن سانحه مي اندازد موجب ايجاد ترس و وحشت در او مي شود.

براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد....

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.