جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

پزشكي

روشهاي افزايش تمركز

۱ بازديد

۱-مغزتان را آماده كنيد
Venezky: قبل از انجام وظيفه تان، مغزتان را آرام كنيد. يك يا دو دقيقه در يك وضعيت راحت بنشينيد و نفس عميق بكشيد. قبل از اينكه به كارتان نزديك شويد، بدنتان را آرام كنيد. خواهيد ديد كه اين راه به تمركز كردنتان كمك زيادي ميكند. لازم است كه فكرهاي نگران كننده روزمره را با جديت تمام از ذهن خود بيرون كنيد. براي اينكه افكار مزاحم را در ذهنتان به صفر برسانيد 

۲-از عواملي كه حواستان را پرت ميكند خلاص شويد


مردم معمولا مواردي كه حواسشان را پرت ميكند ناديده ميگيرند و آنها را كوچك ميشمرند. اين عوامل ميتواند صداي راديو باشد يا همكاري كه دائما با شما صحبت ميكند. پس از شر همه ي عوامل مزاحم خلاص شويد! يك راه براي انجام اينكار اين است كه زمان و مكان خاصي را به كارتان اختصاص دهيد و از همه بخواهيد در اين زمان شما را تنها بگذارند. ميتوانيد مكاني را انتخاب كنيد كه مطمئن هستيد در آنجا مزاحمتي برايتان ايجاد نميشود. 

۳- براي ۳۰ دقيقه از همه چيز دور شويد


Jan Bruce: اگر نياز به تمركز داريد از ايميل، رسانه هاي اجتماعي و… براي ۳۰ دقيقه بيرون بياييد حتي اگر خيلي به آنها وابستگي داشته باشيد، خواه اين زمان در ابتداي صبح باشد يا در طول بعداز ظهر. تاثير اينكار را برروي تمركزتان خواهيد ديد. در طول اين مدت:

از تمام فعاليت‌هاي فكري خود دست بكشيد.
به موضوعات كاري خود فكر نكنيد.
مهم‌ترين نكته در اين تمرين دوري از موبايل، انجام بازي‌هاي كامپيوتري، گشتن در اينترنت و چك كردن ايميل‌هاست.

براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد....

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.